„Uczenie się to coś więcej niż umiejętność myślenia; to nabywanie wielu umiejętności do myślenia o różnych rzeczach.”
– Lew S. Wygotski
Dla kogo?
Na szkoleniu mile widziani są:
pedagodzy, psychologowie, logopedzi, terapeuci zajęciowi, certyfikowani asystenci terapii zajęciowej, pielęgniarki, fizjoterapeuci, asystenci fizjoterapeuty, lekarze, masażyści, doradcy ds. zdrowia psychicznego, inni świadczeniodawcy opieki zdrowotnej, rodzice.
Certyfikat międzynarodowy
Uczestnik uzyska międzynarodowy certyfikat amerykańskiego SMEI (Svetlana Masgutova Educational Institute).
Po szkoleniu uczestnicy mają prawo stosowania technik przedstawionych podczas szkolenia w domu, placówkach edukacyjnych, ośrodkach terapeutycznych, zajęciowych, gabinetach prywatnych, przychodniach opieki zdrowotnej itp.
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych.
Szkolenie nie jest zatwierdzone do zaliczenia częściowego. Uczestnicy muszą uczestniczyć w całym szkoleniu, aby otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
MNRI® Przewodnik technik MNRI® dla dysleksji
Szkolenie ma na celu poznanie technik neurosensomotorycznych dla osób z wyzwaniami uczenia się.
Podczas szkolenia dowiesz się, dlaczego integracja odruchów sensoryczno-motorycznych stanowi podstawę skutecznej pomocy osobom z dysleksją i wspiera pozytywne zmiany w ich reakcjach: motorycznych, behawioralnych, emocjonalnych oraz zadaniach poznawczych – również szkolnych.
Czemu służą metody MNRI® dla dysleksji?
Pomagają tworzyć powiązania behawioralno-poznawcze u osób z wyzwaniami i są sposobem na tworze tzw. „kotwic” w oparciu o naturalne, wrodzone mechanizmy neurorozwoju i neuroplastyczności oraz w celu formowania kontroli wewnętrznej.
Uczestnik pozna
- Teorię neurofizjologii, której elementem jest tzw. koło odruchowe, łączące się z dysleksją oraz ograniczające „zdolność uczenia się”.
- Reguły i tworzenie kotwic behawioralno-poznawczych poprzez repatterning odruchu, w tym oś HPA.
- Odruchy w pozycji stojącej oraz sposób, w jaki wpływają one bezpośrednio na rozwój imitacji, mechanizmów kontroli wewnętrznej, na umiejętności poznawcze, fizyczne i emocjonalne potrzebne do:
- bycia otwartym na naukę,
- kontroli motorycznej, kopiowania z tablicy i pisma odręcznego,
- umiejętność słuchania, sporządzania notatek, zmniejszania rozproszenia tła,
- czytania z łatwością, lepszej retencji, łatwości ruchów gałek ocznych,
- rozumienia pisania, określania pomysłów na papierze, umiejętności znalezienia właściwego słowa, umiejętności organizacyjnych,
- pisowni: różnicowania podobnych dźwięków, wizualizacji słów,
- umiejętności przestrzenno-czasowych (różnicowanie z lewej strony, czas mówienia, orientacja w przestrzeni),
- selektywnej percepcji ostrości (figura-tło, kontrola ostrości),
- pamięci: sekwencji, czasu, nazw,
- myślenia: szybkości internalizacji, umiejętności studiowania, skupiania się, zapamiętywania,
- kreatywności i motywacji: motywacji do odniesienia sukcesu, wyrażania siebie, spójności emocjonalnej.
- Sposób w jaki odruchy są zaangażowane w programowanie i kontrolę motoryczną oraz reakcje emocjonalne i behawioralne.
- Podstawy rozwoju kontroli wewnętrznej, precyzyjnej koordynacji ruchowej poznawczej, mowy, samoregulacji i samozarządzania poprzez gry.
- Opisanie, dlaczego interakcje ochrony, strachu i ciała migdałowatego są powodem trudnych zachowań.
- Zademonstrowanie metody ułatwiającej nie korową (nieklasyczną) percepcję słuchową i przetwarzanie z wykorzystaniem potencjałów rozwojowych zwojów podstawy, wzgórza i ciała migdałowatego poprzez rozwój wzorów odruchowych.
- Wyjaśnienie podstaw kształtowania koordynacji motoryczno-poznawczej i drobnych umiejętności motorycznych: różnicowanie poznawcze – kotwiczenie pamięci, dłoń-oko, dłonie – układ słuchowo-artykulacyjny oraz układ słuchowo-przedsionkowy.
- Zademonstrowanie gier i działań mających na celu usprawnienie ćwiczeń integrujących proces MNRI® w interesujący i motywujący sposób.
- Zastosowanie wiedzy zdobytej na szkoleniu do opracowania indywidualnych programów za pomocą tego programu MNRI® w celu ponownego wykonania, aktywacji i integracji tych wzorców odruchu na stojąco.
- Opisanie zasad tworzenia powiązań między funkcjami obwodu odruchowego (poziom automatyzacji) a umiejętnościami (świadomie programowanymi, planowanymi i kontrolowanymi), aby oprzeć proces uczenia się na naturalnych wzorcach sensomotorycznych, aby był produktywny, łatwiejszy i niezawodny w stresie.
- Zastosowanie następujących wzorców odruchu na stojąco lub siedząco, aby znaleźć zindywidualizowany zestaw technik pomocnych przy dysleksji:
- odruch prostowania tułowia,
- obrót śrubowy,
- ATOS,
- STOS,
- gra: kierunki dźwięków,
- gra: akustyczna – odruch strzemiączkowy,
- poziome wodzenie oczami,
- Konwergencja – dywergencja,
- odruch podparcia rąk,
- rolowanie segmentowe,
- taniec dla rozwijania umiejętności identyfikacji wczoraj – jutro,
- odruch chwytny rąk,
- odruch dłoniowo-bródkowy Babkina,
- różnicowanie palców,
- koordynacja języka z okiem,
- prostowanie głowy,
- wyprost tułowia,
- odruch grzbietowy Galanta,
- rotacja usta – kręgosłup,
- uziemienie,
- poprzeczne ruchy archetypu,
- odruch pełzania Bauera,
- uciski obejmujące – odruch więzi i odruch Landaua.
Certyfikowany specjalista MNRI®
Wybierz swoją ścieżkę edukacji w programie MNRI® i zostań certyfikowanym specjalistą.
Program szkolenia
Dzień 1
- Integracja odruchu nerwowo-ruchowego.
- Połączenia behawioralno-poznawcze u osób z wyzwaniami.
- Funkcjonowanie koła odruchowego.
- Schematy odruchów.
- Odruchy w pozycji stojącej.
Dzień 2
- Kontynuacja schematów odruchów.
- Percepcja słuchowa i przetwarzanie poprzez rozwój schematów odruchowych.
- Podstawa kształtowania koordynacji ruchowo-poznawczej i umiejętności motorycznych.
- Interakcje ochrony, strachu i ciała migdałowatego jako przyczyna trudnego zachowania.
- Indywidualne programy korzystające z programu MNRI®.
Informacje organizacyjne
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Koszt
Koszt szkolenia: 1 259 zł
Czas trwania
Szkolenie trwa 2 dni (18 godzin dydaktycznych, 14 godzin zegarowych)
Sobota: 9:00 – 18:00
Niedziela: 9:00 – 14:00
Uprawniony instruktor
Organizator
ASTO Ośrodek Edukacyjny
ul. Kościuszki 87/B1
50-442 Wrocław
Terminy szkoleń
Terminy pozostałych szkoleń znajdziesz w terminarzu.
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.