“A co jest tak ważne jak wiedza? Zapytał umysł. Móc kochać i patrzeć sercem, odpowiedziała dusza.”
– Flavia
Umów się na wizytę terapeutyczną
Wizyty umawiamy telefonicznie bezpośrednio z terapeutą: +48 501 240 807.
Prowadzi terapie
- Terapie ręki z diagnozą
- TIARIS® Terapia i arteterapia ręki i stopy
- Arteterapia sensoryczno-motoryczna
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- Muzykoterapia integralna
- Trening umiejętności społecznych(TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
- Terapia Neurotaktylna wg metody dr Svetlany Masgutovej
Wioleta Sarnat
Jestem dyplomowanym pedagogiem specjalnym, terapeutą specjalnym ze specjalnością edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną wykształconym na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Uniwersytecie Humanistycznym SWPS we Wrocławiu, gdzie ukończyłam studia podyplomowe na kierunku wczesne, wieloaspektowe wspomaganie rozwoju dziecka.
Jestem również arteterapeutką metodą arteterapii sensoryczno-motorycznej, muzykoterapeutką muzykoterapii integralnej a także terapeutą ręki i diagnostą.
W trakcie studiów magisterskich i podyplomowych oraz bezpośrednio po zakończeniu studiów licencjackich pracowałam w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym Subrideo we Wrocławiu, co pozwoliło mi przekuć wiedzę teoretyczną w praktykę. W tym czasie przepracowałam z dziećmi ponad 5000 godzin, udzielając również terapii indywidualnych poza przedszkolem.
Praca z dziećmi to moja pasja, a bodźcem który sprawił, że tak intensywnie zaczęłam się kształcić i zajmować terapią dzieci z niepełnosprawnościami jest moja wspaniała siostra, która cierpi na rzadką chorobę genetyczną (Zespół Rubinsteina-Taybiego).
Ukończone szkolenia
Ukończyłam kilkanaście profesjonalnych szkoleń i kursów w Ośrodku Terapeutyczno-Edukacyjnym ASTO oraz Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli ProCetrum:
- Terapie ręki z diagnozą
- Terapia i arteterapia ręki i stopy
- Arteterapia sensoryczno-motoryczna I i II stopnia
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
- Muzykoterapia integralna I, II i III stopnia
- Trening umiejętności społecznych(TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
- Terapia taktylna wg metody dr Swietłany Masgutowej
Metoda pracy
Terapia pedagogiczna z terapią ręki, arteterapią i muzykoterapi
Jest to terapia łącząca elementy terapii pedagogicznej terapii ręki, arteterapii sensoryczno-motorycznej i muzykoterapii integralnej.
Wskazania do terapii
- Nieprawidłowości w rozwoju ruchowym (zarówno motoryki małej i dużej)
- Zakłócenia procesu lateralizacji
- Dysharmonia rozwoju poznawczego
- Obniżona koncentracja uwagi
- Trudności z pamięcią
- Deficyty w obrębie funkcji wzrokowych i słuchowych
- Opóźnienia w obrębie mowy i komunikacji
- Zaburzony rozwój emocjonalno– motywacyjny
- Niedojrzałość do podjęcia nauki szkolnej
- Trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania
- Ryzyko dysleksji, dysleksja, dysgrafia i dysortografia, dyskalkulia
- Spektrum autyzmu
- Mutyzm
- Afazja rozwojowa
- Niepełnosprawność intelektualna
- Wady genetyczne