Wioleta Sarnat

Dyplomowany pedagog specjalny, terapeuta specjalny, arteterapeutka metodą arteterapii sensoryczno-motorycznej, muzykoterapeutka muzykoterapii integralnej, terapeutka ręki i diagnosta.

Wioleta sarnat

“A co jest tak ważne jak wiedza? Zapytał umysł. Móc kochać i patrzeć sercem, odpowiedziała dusza.”

– Flavia

Umów się na wizytę terapeutyczną

Wizyty umawiamy telefonicznie bezpośrednio z terapeutą: +48 501 240 807.

agsdix-fab fa-google-play

Prowadzi terapie

Wioleta Sarnat

Jestem dyplomowanym pedagogiem specjalnym, terapeutą specjalnym ze specjalnością edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną wykształconym na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Uniwersytecie Humanistycznym SWPS we Wrocławiu, gdzie ukończyłam studia podyplomowe na kierunku wczesne, wieloaspektowe wspomaganie rozwoju dziecka.

Jestem również arteterapeutką metodą arteterapii sensoryczno-motorycznej, muzykoterapeutką muzykoterapii integralnej a także terapeutą ręki i diagnostą.

W trakcie studiów magisterskich i podyplomowych oraz bezpośrednio po zakończeniu studiów licencjackich pracowałam w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym Subrideo we Wrocławiu, co pozwoliło mi przekuć wiedzę teoretyczną w praktykę. W tym czasie przepracowałam z dziećmi ponad 5000 godzin, udzielając również terapii indywidualnych poza przedszkolem.

Praca z dziećmi to moja pasja, a bodźcem który sprawił, że tak intensywnie zaczęłam się kształcić i zajmować terapią dzieci z niepełnosprawnościami jest moja wspaniała siostra, która cierpi na rzadką chorobę genetyczną (Zespół Rubinsteina-Taybiego).

Imageplaceholder wioleta sarnat
Imageplaceholder wioleta sarnat

Ukończone szkolenia

Ukończyłam kilkanaście profesjonalnych szkoleń i kursów w Ośrodku Terapeutyczno-Edukacyjnym ASTO oraz Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli ProCetrum:

  • Terapie ręki z diagnozą
  • Terapia i arteterapia ręki i stopy
  • Arteterapia sensoryczno-motoryczna I i II stopnia
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
  • Muzykoterapia integralna I, II i III stopnia
  • Trening umiejętności społecznych(TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
  • Terapia taktylna wg metody dr Swietłany Masgutowej

Metoda pracy

Terapia pedagogiczna z terapią ręki, arteterapią i muzykoterapi

Jest to terapia łącząca elementy terapii pedagogicznej terapii ręki, arteterapii sensoryczno-motorycznej i muzykoterapii integralnej.

Imageplaceholder wioleta sarnat
Imageplaceholder wioleta sarnat

Wskazania do terapii

  • Nieprawidłowości w rozwoju ruchowym (zarówno motoryki małej i dużej)
  • Zakłócenia procesu lateralizacji
  • Dysharmonia rozwoju poznawczego
  • Obniżona koncentracja uwagi
  • Trudności z pamięcią
  • Deficyty w obrębie funkcji wzrokowych i słuchowych
  • Opóźnienia w obrębie mowy i komunikacji
  • Zaburzony rozwój emocjonalno– motywacyjny
  • Niedojrzałość do podjęcia nauki szkolnej
  • Trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania
  • Ryzyko dysleksji, dysleksja, dysgrafia i dysortografia, dyskalkulia
  • Spektrum autyzmu
  • Mutyzm
  • Afazja rozwojowa
  • Niepełnosprawność intelektualna
  • Wady genetyczne