Terapia

Arteterapia

Zgodnie z definicją BAAT Brytyjskiego Stowarzyszenia Terapeutów jest to forma terapii, która wykorzystuje media artystyczne, jako podstawowy element komunikacji.

Arteterapia Paulina Sochań

„Kształcenie – Przez – Sztukę, może być szczególnie ważne nawet nie dlatego, że przysparza artystów, ile że przysparza lepszych ludzi.”

– A.H. Maslow

Terapeuta

Terapię prowadzi Paulina Sochań.

Ponad 12 lat pracy z dziećmi, ponad 18 000 godzin zajęć z dziećmi, ponad 2 tony zużytej mąki, niezliczone pozytywne emocje przekazane dzieciom i ciągle powiększająca się lista odbytych szkoleń i warsztatów, które poszerzają mój warsztat pracy z małymi i dużymi pacjentami.

Umów się na wizytę terapeutyczną

Wizyty umawiamy telefonicznie bezpośrednio z terapeutą +48 603 314 287.

Arteterapia

Zgodnie z definicją BAAT Brytyjskiego Stowarzyszenia Terapeutów jest to forma terapii, która wykorzystuje media artystyczne, jako podstawowy element komunikacji.

Jest to praca z zastosowaniem sztuki. Wykorzystując nośnik, jakim jest sztuka wraz z terapeutą klient uruchamia proces twórczy, który pomaga w rozwiązywaniu problemów emocjonalnych, zwiększeniu samoświadomości, rozwoju umiejętności interpersonalnych czy zmniejszeniu lęków bądź zwiększeniu poczucia własnej wartości.

Arteterapia w ASTO
Arteterapia w ASTO

Arteterapia często posługuje się komunikatem niewerbalnym, co daje szansę na rozwój każdemu zdrowemu dziecku, ale również temu, które nie mówi, nie chodzi, nie widzi.

Pojęcie arteterapii jest często kojarzone z pracą plastyczną, praca manualną, co nie do końca oddaje prawdę o pracy arteterapeutycznej. Arteterapeuta wykorzystuje różne formy sztuki np. teatr, dramę, maskę i inne formy sztuki.

Arteterapia Sensoryczno – Motoryczna

Jest to autorska metoda usprawniająca, która bazuje na holistycznym (całościowym), a jednocześnie indywidualnym podejściu do dziecka.

Skupia się na tym, że każde dziecko jest inne, ma inne potrzeby, inny charakter oraz inną drogę ku sprawności. Metoda ta wykorzystuje szeroką gamę środków artystyczych.

Arteterapia w ASTO turnus

Zastosowanie metody

Na jakie płaszczyzny działa arteterapia sensoryczno-motoryczna©?

  • usprawniania motorykę dużą i małą,
  • integruje sensorycznie: nadwrażliwości i podwrażliwości, zapachowe, słuchowe, dotykowe,
  • usprawnia procesy myśleniowe oraz rozwój poznawczy,
  • pomaga usprawnić rozwój mowy,
  • polepsza czucie własnego ciała/postawy,
  • poprawia napięcie mięśniowe oraz koordynację wzrokowo-ruchową,
  • skutecznie zmniejsza stereotypie w obrębie rąk i stóp,
  • wpływa na stymulację wszystkich zmysłów: węchu, smaku, dotyku, wzroku słuchu,
  • poprawia zdolności koncentracji oraz rozładowywania negatywnych emocji.

Co wyróżnia metodę?

Co wyróżnia arteterapię sensoryczno-motoryczną© od innych metod?

  • wykorzystuje naprzemienność struktur (pobudzanie zakończeń nerwowych),
  • poprawia kontakty interpersonalne oraz ułatwia wyrażanie uczuć,
  • pozwala na wielozmysłowe poznanie świata (stymulowanie rozwój dziecka),
  • ułatwia radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych i stresowych,
  • każda czynność wykonywana przez dziecko zawsze kończy się sukcesem (pewność siebie),
  • stosujemy „Zasadę dobrej zabawy” – (podążamy za dzieckiem, nie zmuszamy),
  • posiada walory odprężające, łagodzi stany napięcia (szczególnie n. mięśniowego) ,
  • ujawnia skrywane emocje oraz trudne do wyrażenia uczucia,
  • rozwija się kreatywne działanie na najbliższe otoczenie,
  • zaspokaja potrzebę akceptacji, współuczestnictwa i bycia rozumianym.
Arteterapia w ASTO

Dla kogo?

Metoda skierowana jest do dzieci rozmaitymi wyzwaniami rozwojowymi tj. z porażeniem mózgowym, autyzmem, mutyzmem, afazją, zespołami genetycznymi, zaburzeniami emocjonalnymi typu nieśmiałość, przewrażliwienie, wycofanie, zamknięcie w sobie.

Natomiast jeżeli martwi Cię, że Twoje dziecko:

  • reaguje krzykiem, płaczem który ciężko jest przerwać, trwa od kilku minut nawet do kilku godzin,
  • jąka się, jest nieśmiałe, chowa się, unika kontaktu,
  • nie dotyka – struktur, faktur, innych ludzi, siebie, nie brudzi się,
  • ma trudności z porozumiewaniem się oraz niechętnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami,
  • jego problemem jest wyrażanie emocji – zarówno negatywnych jak i pozytywnych,
  • ma problemy z pisaniem, czynnościami samoobsługowymi,
  • nie radzi sobie w sytuacjach dla niego stresowych, ma zachowania autoagresywne,
  • problemy z odbieraniem zmysłami – np. brak reakcji na zapachy, nie rozróżnianie faktur (dotyk).

Arteterapia Sensoryczno-Motoryczna jest także dla niego.