Szkolenie MNRI®

Przewodnik technik MNRI® dla dysleksji

Szkolenie ma na celu poznanie technik neurosensomotorycznych dla osób z wyzwaniami uczenia się.

Szkolenie MNRI Terapia Neurotaktylna

„Możemy nauczyć się czegoś nowego za każdym razem, kiedy wydaje nam się, że możemy.”

– Ashley Montagu

agsdix-fas fa-user-graduate

Dla kogo?

Na szkoleniu mile widziani są:

pedagodzy, psychologowie, logopedzi, terapeuci zajęciowi, certyfikowani asystenci terapii zajęciowej, pielęgniarki, fizjoterapeuci, asystenci fizjoterapeuty, lekarze, masażyści, doradcy ds. zdrowia psychicznego, inni świadczeniodawcy opieki zdrowotnej, rodzice.

agsdix-fas fa-certificate

Certyfikat międzynarodowy

Uczestnik uzyska międzynarodowy certyfikat amerykańskiego SMEI (Svetlana Masgutova Educational Institute).

Po szkoleniu uczestnicy mają prawo stosowania technik przedstawionych podczas szkolenia w domu, placówkach edukacyjnych, ośrodkach terapeutycznych, zajęciowych, gabinetach prywatnych, przychodniach opieki zdrowotnej itp.

agsdix-fas fa-graduation-cap

Wymagania wstępne

Brak wymagań wstępnych.

Szkolenie nie jest zatwierdzone do zaliczenia częściowego. Uczestnicy muszą uczestniczyć w całym szkoleniu, aby otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

MNRI® Przewodnik technik MNRI® dla dysleksji

Szkolenie ma na celu poznanie technik neurosensomotorycznych dla osób z wyzwaniami uczenia się.

Podczas szkolenia dowiesz się, dlaczego integracja odruchów sensoryczno-motorycznych stanowi podstawę skutecznej pomocy osobom z dysleksją i wspiera pozytywne zmiany w ich reakcjach: motorycznych, behawioralnych, emocjonalnych oraz zadaniach poznawczych – również szkolnych.

Czemu służą metody MNRI® dla dysleksji?

Pomagają tworzyć powiązania behawioralno-poznawcze u osób z wyzwaniami i są sposobem na tworze tzw. „kotwic” w oparciu o naturalne, wrodzone mechanizmy neurorozwoju i neuroplastyczności oraz w celu formowania kontroli wewnętrznej.

Uczestnik pozna

  1. Teorię neurofizjologii, której elementem jest tzw. koło odruchowe łączące się z dysleksją oraz ograniczające „zdolność uczenia się”.
  2. Reguły i tworzenie kotwic behawioralno-poznawczych poprzez repatterning odruchu, w tym oś HPA.
    1. Odruchy w pozycji stojącej oraz sposób, w jaki wpływają one bezpośrednio na rozwój imitacji, mechanizmów kontroli wewnętrznej, na umiejętności poznawcze, fizyczne i emocjonalne potrzebne do:
    • bycia otwartym na naukę,
    • kontroli motorycznej, kopiowania z tablicy i pisma odręcznego,
    • umiejętność słuchania, sporządzania notatek, zmniejszania rozproszenia tła,
    • czytania z łatwością, lepszej retencji, łatwości ruchów gałek ocznych,
    • rozumienia pisania, określania pomysłów na papierze, umiejętności znalezienia właściwego słowa, umiejętności organizacyjnych,
    • pisowni: różnicowania podobnych dźwięków, wizualizacji słów,
    • umiejętności przestrzenno-czasowych (różnicowanie z lewej strony, czas mówienia, orientacja w przestrzeni),
    • selektywnej percepcji ostrości (figura-tło, kontrola ostrości),
    • pamięci: sekwencji, czasu, nazw,
    • myślenia: szybkości internalizacji, umiejętności studiowania, skupiania się, zapamiętywania,
    • kreatywności i motywacji: motywacji do odniesienia sukcesu, wyrażania siebie, spójności emocjonalnej.
      1. Sposób w jaki odruchy są zaangażowane w programowanie i kontrolę motoryczną oraz reakcje emocjonalne i behawioralne.
      2. Podstawy rozwoju kontroli wewnętrznej, precyzyjnej koordynacji ruchowej poznawczej, mowy, samoregulacji i samozarządzania poprzez gry.
      3. Opisanie, dlaczego interakcje ochrony, strachu i ciała migdałowatego są powodem trudnych zachowań.
      4. Zademonstrowanie metody ułatwiającej nie korową (nieklasyczną) percepcję słuchową i przetwarzanie z wykorzystaniem potencjałów rozwojowych zwojów podstawy, wzgórza i ciała migdałowatego poprzez rozwój wzorów odruchowych.
      5. Wyjaśnienie podstaw kształtowania koordynacji motoryczno-poznawczej i drobnych umiejętności motorycznych: różnicowanie poznawcze – kotwiczenie pamięci, dłoń-oko, dłonie – układ słuchowo-artykulacyjny oraz układ słuchowo-przedsionkowy.
      6. Zademonstrowanie gier i działań mających na celu usprawnienie ćwiczeń integrujących proces MNRI® w interesujący i motywujący sposób.
      7. Zastosowanie wiedzy zdobytej na szkoleniu do opracowania indywidualnych programów za pomocą tego programu MNRI® w celu ponownego wykonania, aktywacji i integracji tych wzorców odruchu na stojąco.
      8. Opisanie zasad tworzenia powiązań między funkcjami obwodu odruchowego (poziom automatyzacji) a umiejętnościami (świadomie programowanymi, planowanymi i kontrolowanymi), aby oprzeć proces uczenia się na naturalnych wzorcach sensomotorycznych, aby był produktywny, łatwiejszy i niezawodny w stresie.
      9. Zastosowanie następujących wzorców odruchu na stojąco lub siedząco, aby znaleźć zindywidualizowany zestaw technik pomocnych przy dysleksji:
      • odruch prostowania tułowia,
      • obrót śrubowy,
      • ATOS,
      • STOS,
      • gra: kierunki dźwięków,
      • gra: akustyczna – odruch strzemiączkowy,
      • poziome wodzenie oczami,
      • Konwergencja – dywergencja,
      • odruch podparcia rąk,
      • rolowanie segmentowe,
      • taniec dla rozwijania umiejętności identyfikacji wczoraj – jutro,
      • odruch chwytny rąk,
      • odruch dłoniowo-bródkowy Babkina,
      • różnicowanie palców,
      • koordynacja języka z okiem,
      • prostowanie głowy,
      • wyprost tułowia,
      • odruch grzbietowy Galanta,
      • rotacja usta – kręgosłup,
      • uziemienie,
      • poprzeczne ruchy archetypu,
      • odruch pełzania Bauera,
      • uciski obejmujące – odruch więzi i odruch Landaua.

      Certyfikowany specjalista MNRI®

      Wybierz swoją ścieżkę edukacji w programie MNRI® i zostań certyfikowanym specjalistą.

      Program szkolenia

      Dzień 1

      1. Integracja odruchu nerwowo-ruchowego.
      2. Połączenia behawioralno-poznawcze u osób z wyzwaniami.
      3. Funkcjonowanie koła odruchowego.
      4. Schematy odruchów.
      5. Odruchy w pozycji stojącej.

       

      Dzień 2

      1. Kontynuacja schematów odruchów.
      2. Percepcja słuchowa i przetwarzanie poprzez rozwój schematów odruchowych.
      3. Podstawa kształtowania koordynacji ruchowo-poznawczej i umiejętności motorycznych.
      4. Interakcje ochrony, strachu i ciała migdałowatego jako przyczyna trudnego zachowania.
      5. Indywidualne programy korzystające z programu MNRI®.

      Informacje organizacyjne

      W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

      agsdix-fas fa-money-bill-wave

      Koszt

      Koszt szkolenia: 1 259 zł

      agsdix-smt3-schedule

      Czas trwania

      Szkolenie trwa 2 dni (18 godzin dydaktycznych)
      Sobota: 9:00 – 18:00
      Niedziela: 9:00 – 15:00

      agsdix-fas fa-user-clock

      Uprawniony instruktor

      Organizator

      ASTO Ośrodek Edukacyjny
      ul. Kościuszki 87/B1
      50-442 Wrocław

      Terminy szkoleń

      Terminy pozostałych szkoleń znajdziesz w terminarzu.

      ASTO