„Dopóki istnieją nowe rzeczy, których można się nauczyć, oraz nowe kierunki, w których można się rozwijać, tak długo integracja nie jest kompletna”
– Paul Dennison
Dla kogo?
Na szkoleniu mile widziani są:
pedagodzy, psychologowie, logopedzi, terapeuci zajęciowi, certyfikowani asystenci terapii zajęciowej, pielęgniarki, fizjoterapeuci, asystenci fizjoterapeuty, lekarze, masażyści, doradcy ds. zdrowia psychicznego, inni świadczeniodawcy opieki zdrowotnej, rodzice.
Certyfikat międzynarodowy
Uczestnik uzyska międzynarodowy certyfikat amerykańskiego SMEI (Svetlana Masgutova Educational Institute).
Po szkoleniu uczestnicy mają prawo stosowania technik przedstawionych podczas szkolenia w domu, placówkach edukacyjnych, ośrodkach terapeutycznych, zajęciowych, gabinetach prywatnych, przychodniach opieki zdrowotnej itp.
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych.
Szkolenie nie jest zatwierdzone do zaliczenia częściowego. Uczestnicy muszą uczestniczyć w całym szkoleniu, aby otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
MNRI® Integracja odruchów: Maksymalizacja Potencjału Mózgu
Trudności i wyzwania związane z ruchem, zachowaniem i uczeniem się pojawiają się wówczas, gdy wzorce odruchów: nie rozwijają się prawidłowo, są niedojrzałe lub słabo zintegrowane w porównaniu do typowych wzorców rozwoju.
Wzorce odruchów pierwotnych mogą też funkcjonować nieprawidłowo z powodu stresorów życiowych, np. po przebytych urazach.
Dane zebrane z tysięcy badań MNRI® w ciągu ostatnich 20 lat wykazały, że wraz ze wzrostem liczby niezintegrowanych wzorców pierwotnego odruchu motorycznego u dzieci neurotypowych, odpowiednio wzrasta liczba i stopień trudności uczenia się.
Jak działa ta metoda?
MNRI® Integracja odruchów: Maksymalizacja Potencjału Mózgu poświęca główną uwagę roli odruchów w rozwoju wyższych funkcji poznawczych, m.in:
- koncentracji,
- pamięci długoterminowej,
- racjonalnego myślenia,
- planowania,
- uczenia się,
- podejmowania decyzji.
Zrozumienie zależności pomiędzy słabo zintegrowanymi odruchami, a brakiem ww. umiejętności, pozwala na wdrożenie technik MNRI® przewzorcowania oraz integracji dysfunkcjonalnych i może pomóc zarówno dzieciom jak też dorosłym wykorzystać pełny potencjał własny uczenia się̨ oraz rozwinąć się emocjonalnie i społecznie.
Certyfikowany specjalista MNRI®
Wybierz swoją ścieżkę edukacji w programie MNRI® i zostań certyfikowanym specjalistą.
Cele szkolenia
MNRI® Integracja odruchów: Maksymalizacja Potencjału Mózgu Celem szkolenia jest poznanie teoretycznej i fizjologicznej podstawy metody MNRI® oraz roli integracji odruchów pierwotnych w procesach uczenia się̨, którymi są m.in:
- rozwój pierwotnych umiejętności niezbędnych do optymalnego uczenia się̨,
- techniki MNRI® stworzone do przewzorcowania i integracji pierwotnych odruchów ruchowych,
- sposoby tworzenia programów integracji odruchów MNRI® dla indywidualnych uczniów/ klientów,
- sposoby włączenia zawartości tego szkolenia do codziennych zadań w szkole, przychodni, domu.
Program szkolenia
- Poznanie metody MNRI® (Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration), opierającej się na aktywacji wrodzonej natury układu odruchów sensoryczno-motorycznych w celu zwiększenia samoregulacji organizmu.
- Poznanie mechanizmu ośmiu ruchów archetypowych (pierwsza biomechanika rozwoju motorycznego), które pomagają przywrócić:
- zdrową integrację neurosensomotoryczną wzorców odruchowych,
- koordynację ruchową,
- umiejętności wpływające na optymalne funkcjonowanie emocjonalne i poznawcze,
- umiejętności wpływające ogólny rozwój neurologiczny.
- Uświadomienie roli odruchu i jego połączeń sensorycznych, motorycznych i ośrodkowego układu nerwowego w rozwoju poczucia bezpieczeństwa.
- Poznanie sposobu, w jaki mózg angażuje się w ochronę i negatywne przeżycie, a także w otwarty styl uczenia się i rozwój.
- Fizjologiczne i psychologiczne podstawy pierwotnych odruchów sensoryczno-motorycznych i ich etapy dojrzewania.
- Dojrzała rola, jaką odgrywają pierwotne odruchy motoryczne w układzie ruchowym oraz wpływ dysfunkcji na: uczenie się, zachowanie, umiejętności społeczne, emocjonalne i fizyczne oraz rozwój.
- Dojrzała rola, jaką odgrywają pierwotne odruchy sensoryczno-motoryczne w rozwijaniu zaawansowanych umiejętności poznawczych i regulacji zachowania.
- Dojrzała rola, jaką odgrywają pierwotne odruchy sensoryczno-motoryczne w tworzeniu określonych zestawów umiejętności szkolnych i społecznych, które wpływają na samoregulację w warunkach sali lekcyjnej.
- W jaki sposób brak konsekwentnego rozwoju pierwotnych wzorców odruchu sensoryczno-motorycznych i ruchów archetypowych wpływa na rozwój pozytywnego uczenia się oraz umiejętności behawioralnych i społecznych.
- Integracja wpływu (vs opóźnione dojrzewanie) każdego odruchu w zakresie umiejętności uczenia się, w tym umiejętności motorycznych, komunikacyjnych, rozwoju poznawczego, regulacji emocjonalnej i behawioralnej oraz ogólnych osiągnięć akademickich.
- Ćwiczenia praktyczne aktywujące i integrujące każdy z trzynastu odruchów wprowadzonych podczas szkolenia.
- Techniki MNRI® stosowane w radzeniu sobie z wyjątkowymi i trudnymi sytuacjami w szkole, a także techniki pracy z dziećmi i dorosłymi, u których zdiagnozowano: ADD, dysleksję, dyspraksję, zaburzenia genetyczne, lęk, (PTSD)-ZSP i inne wyzwania.
- Jak wykorzystać wiedzę uzyskaną podczas tego szkolenia w dużych i małych grupach, a także indywidualnie.
- Strategie wykorzystania technik wyuczonych podczas tego szkolenia w celu opracowania planu opieki i określonych programów domowych.
- Ćwiczenia praktyczne dla każdego z ośmiu archetypowych ruchów poznanych na szkoleniu.
- Ćwiczenia praktyczne dla odruchów:
- chwytny rąk Robinsona,
- aktywacja piramidalna palców,
- sekwencyjne otwieranie i zamykanie palców,
- podparcie rąk,
- ochrony ścięgien stóp,
- automatyczny chód,
- pełzania Bauera,
- asymetryczny toniczny odruch szyi,
- grzbietowy Galanta,
- symetryczny, toniczny odruch szyi,
- więzi,
- paraliżującego strachu,
- wodzenie oczami.
Informacje organizacyjne
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Koszt
Koszt szkolenia: 1 259 zł
Czas trwania
Szkolenie trwa 2 dni (18 godzin dydaktycznych)
Sobota: 9:00 – 17:00
Niedziela: 9:00 – 15:00
Uprawniony instruktor
Organizator
ASTO Ośrodek Edukacyjny
ul. Kościuszki 87/B1
50-442 Wrocław
Terminy szkoleń
Terminy pozostałych szkoleń znajdziesz w terminarzu.
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.