SzkoleniE | Kurs

Wspieranie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci

Chcesz wspierać rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym poprzez zabawy i ćwiczenia psychomotoryczne?

Dowiedz się jak procesy poznawcze, świadomość własnego ciała i neuroprzekaźniki wpływają na uczenie się i zachowanie dziecka, oraz jak wykorzystać te wiedzę w praktyce.

Każda chwila jest naprawdę pierwszą chwilą całej reszty naszego życia. Upływająca chwila to jedyny czas, jaki mamy do dyspozycji, by żyć.
– Jon Kabat-Zinn

Spis treści

Cele i założenia szkolenia

Szkolenie oparte jest na wspomaganiu rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych poprzez zabawy i ćwiczenia psychomotoryczne, które wspierają u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: wszechstronny rozwój percepcyjno-motoryczny; koordynację psychoruchową; motorykę dużą oraz małą i przygotowują do procesu edukacji szkolnej.

Rola procesów poznawczych w rozwoju dziecka

Procesy poznawcze służą do tworzenia i modyfikowania wiedzy o otoczeniu, kształtującej zachowanie, służą poznawaniu otoczenia. W rozwoju prawidłowym do drugiego roku życia dziecko, dzięki aktywnościom sensomotorycznym, poprzez zorganizowane, systematyczne, uporządkowane działania psychoruchowe, odpowiednio wspierane przez środowisko, pojmuje sens tego, co robi, uczy się i wykorzystuje w działaniu inwencję własną.

Znaczenie aktywności psychoruchowych dla procesów uczenia się

Każda aktywność celowa jest ważna dla rozwoju, a pożądane efekty uzyskuje się poprzez zadania aktywizujące wszystkie obszary mózgu. Fundamentem jest tu świadomość własnego ciała oraz jego granic, umiejętność poruszania ciałem w przestrzeni oraz planowania ruchu, w określonym celu. Adekwatnie dostosowane do wieku rozwojowego dziecka zabawy i ćwiczenia psychoruchowe aktywizują rozwój pamięci proceduralnej, a także powodują wydzielanie istotnego dla procesów uczenia się neuroprzekaźnika, jakim jest dopamina, która poza poczuciem zadowolenia i przyjemności, przyspiesza uczenie się i redukuje stres.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestnika w praktyczne umiejętności pozwalające na kształtowanie i rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także poszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie pracy edukacyjnej i terapeutycznej.

Efekty uczenia się

  • prawidłowo definiuje aspekty rozwoju psychomotorycznego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
  • prawidłowo definiuje aspekty rozwojowe związane z funkcjami percepcyjno-motorycznymi;
  • prawidłowo analizuje problemy dziecka w aspekcie psychomotorycznym i percepcyjnym;
  • definiuje strategie terapeutyczne, zna cele i założenia pracy w zakresie stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych;
  • wspomaga dziecko w harmonijnym rozwoju psychoruchowym;
  • organizuje i przeprowadza rozmowy z rodzicami dziecka, wspiera oraz motywuje rodziców do codziennych zabaw z dziećmi.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla:
  • nauczycieli wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, zintegrowanego
  • pedagogów oraz psychologów przedszkolnych i wczesnoszkolnych
  • specjalistów pracujących z dziećmi z dysharmonią rozwojową
  • osób poszukujących technik pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • fizjoterapeutów (również licencjatów) zainteresowanych tą tematyką

Program szkolenia

Szkolenie odbywa się w formie stacjonarnej. Obejmuje 16 godzin dydaktycznych.
Składa się z części teoretycznej (6 godzin dydaktycznych) oraz części praktycznej (10 godzin dydaktycznych) i prowadzone jest w formie warsztatu, bazującego na prezentacji zabaw i ćwiczeń psychomotorycznych.
Dzień 1
  1. Charakterystyka osiągnięć rozwojowych dziecka w zakresie psychomotoryki:
    • wyznaczniki i kierunki prawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka do 2 roku życia;
    • ocena dziecka w młodszym wieku przedszkolnym 3-4 lata;
    • ocena dziecka w starszym wieku przedszkolnym 5-7 lat.
  2. Charakterystyka zagadnień obejmujących funkcje percepcyjno-motoryczne.
Dzień 2
  1. Podstawowe zasady stymulacji rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych oparte na zabawach i ćwiczeniach psychomotorycznych w ujęciu teoretycznym - specyfika oraz czynniki determinujące skuteczność procesu terapeutycznego.
  2. Sposoby i formy stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych w aspekcie praktycznym - prezentacja zabaw i ćwiczeń.
  3. Analiza działań praktycznych.

Zaświadczenie

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zawierające opis efektów uczenia się.
Ośrodek ASTO posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.

Informacje organizacyjne

Czas trwania

  • Szkolenie trwa: 2 dni (16 godzin dydaktycznych)
  • Piątek: 16:30 – 20:00
    Sobota: 9:00 – 17:30

Cennik

  • Wspieranie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci: 850 zł
Cena szkolenia obejmuje:
  • materiały szkoleniowe – skrypt, zawierający materiał teoretyczny oraz opis zabaw i ćwiczeń;
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zawierające opis efektów uczenia się.

Certyfikowani instruktorzy

Organizator

  • ASTO Ośrodek Edukacyjny
    ul. Kościuszki 87/B1
    50-442 Wrocław

Kontakt

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Zapisz się już dzisiaj

Nadchodzące szkolenia

Dziękujemy, że rozwijasz swoje umiejętności! Wierzymy, że to dobre nie tylko dla Ciebie, ale także dla mnóstwa osób, którym będziesz pomagać.
Wspieranie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci
  • od: 9 maja 2025
  • do: 10 maja 2025
  • Izabela Gelleta
Newsletter

Chcesz otrzymywać ciekawe artykuły oraz informacje o turnusach i szkoleniach?

Maile wysyłamy zazwyczaj raz w tygodniu, w środę. W każdej chwili możesz się wypisać klikając w link dostepny we wszystkich wysyłanych newsletterach.
Ośrodek Terapeutyczny
ASTO Ośrodek Terapeutyczny
ul. Kościuszki 89/ B3
50-442 Wrocław
Ośrodek Edukacyjny
ASTO Ośrodek Edukacyjny
ul. Kościuszki 87/ B1
50-442 Wrocław
Obserwuj nas
Każdy z nas jest Aniołem. Aniołem, który ma tylko jedno skrzydło. Aby wzbić się w powietrze musimy mocno złapać się za ręce…
Zapisy

Umów się na diagnozę lub terapię

Zapisy prowadzimy telefonicznie i mailowo.