“Życie jest cudem, a nauczyciel powinien być przygotowywany do bycia medium dla tego cudu.”
– Edward Blishen
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- nauczycieli wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, zintegrowanego
- pedagogów oraz psychologów przedszkolnych i szkolnych
- specjalistów pracujących z dziećmi z dysharmonią rozwojową
- osób poszukujących technik pracy w przypadku dzieci z dyspraksją i specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- rodziców dzieci z dysharmonią rozwojową, dyspraksją i specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- fizjoterapeutów (również licencjatów) zainteresowanych tą tematyką
Przebieg szkolenia
Szkolenie odbywa się w formie on-line i obejmuje 20 godzin dydaktycznych.
Składa się z części teoretycznej (8 godzin dydaktycznych) oraz części praktycznej (12 godzin dydaktycznych) i prowadzone jest w formie warsztatu on-line, bazującego na materiale filmowym, który prezentuje poszczególne sekwencje ćwiczeń, będące składowymi elementami programu DYS-KURS.
Zaświadczenie
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zawierające opis efektów uczenia się.
Ośrodek ASTO posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.
Dokumenty i zaświadczenia naszego ośrodka: https://asto.edu.pl/dokumenty-do-pobrania/
Szkolenie
Program terapeutyczny dla dzieci z dyspraksją i specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Zaproponowany w szkoleniu terapeutyczny program wspomagania jest oparty na uniwersalnych sekwencjach ćwiczeń, których systematyczne wykonywanie korzystnie wpływa na redukcję objawów dyspraksji i główne przyczyny występowania specyficznych trudności w nauce, w szczególności na współdziałanie oraz integrację funkcji ruchowych i percepcyjnych.
Dziecko z dyspraksją i specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Dyspraksja to neurorozwojowe zaburzenie, postrzegane jako ograniczenie umiejętności organizacji sensorycznej. Przejawia się trudnościami:
- w planowaniu motorycznym oraz adekwatnej koordynacji ruchowej;
- w wykonywaniu zadań sekwencyjnych;
- z przetwarzaniem bodźców oraz z procesami adaptacji i generalizacji.
Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu określa się ogólnym pojęciem dysleksja rozwojowa (dysleksja – trudności w nauce czytania; dysortografia – trudności w opanowaniu poprawnej pisowni; dysgrafia – trudności w osiągnięciu odpowiedniego poziomu graficznego pisma).
Trudności te najczęściej ujawniają się, kiedy dziecko podejmuje naukę szkolną, a nauczyciele zauważają, że niektóre dzieci pomimo wielu wysiłków, nie potrafią opanować treści edukacyjnych, bądź opanowują je w sposób wybiórczy czy w niewielkim stopniu.
Dzieci mające ogólne trudności w nauce wymagają wsparcia w postaci dodatkowych zabiegów dydaktycznych, zindywidualizowanego podejścia w procesie edukacyjnym oraz dostosowania wymagań do ich możliwości psychofizycznych. Doskonałą formą wspomagania są tu również aktywności oparte na odpowiednio ukierunkowanych ćwiczeniach ruchowych oraz oddziaływaniach sensomotorycznych.
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestnika w praktyczne umiejętności pozwalające na samodzielną terapeutyczną pracę z dzieckiem wg programu DYS-KURS, a także poszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie pracy terapeutycznej w dyspraksji oraz specyficznych trudnościach w uczeniu się.
Efekty uczenia się
- prawidłowo definiuje dyspraksję oraz specyficzne trudności w uczeniu się
- prawidłowo analizuje problemy dziecka w aspekcie sensomotorycznym
- definiuje strategie terapeutyczne, zna cele i założenia programu DYS-KURS
- określa cele terapeutyczne, plan i możliwości wdrożenia terapii wg programu DYS-KURS
- dostosowuje terapię do indywidualnego profilu zaburzeń dziecka
- wspomaga dziecko w harmonijnym rozwoju psychoruchowym
- organizuje i przeprowadza rozmowy z rodzicami dziecka
- wpiera oraz motywuje rodziców do codziennej pracy z dziećmi.
Program szkolenia
Dzień 1
1. Dyspraksja w ujęciu neurorozwojowym i psychomotorycznym.
2. Charakterystyka specyficznych trudności w uczeniu się w aspekcie sensomotorycznym.
Dzień 2
3. Teoretyczne podstawy, zasady i sposoby oddziaływań terapeutycznych w programie DYS-KURS.
4. Prezentacja sekwencji ćwiczeń w praktyce.
Dzień 3
5. Prezentacja sekwencji ćwiczeń w praktyce.
6. Dobór sekwencji w odniesieniu do neurorozwojowego problemu dziecka. Wspomaganie rodzica w procesie terapeutycznym.
7. Analiza działań praktycznych.
Informacje organizacyjne
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Koszt
Moduł pierwszy: 1300 zł
Cena szkolenia obejmuje:
- materiały szkoleniowe – skrypt w formie elektronicznej, zawierający materiał teoretyczny i opis sekwencji ćwiczeń oraz dostęp do nagrań prezentacji i filmów instruktażowych (przez 7 dni po zakończeniu szkolenia);
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zawierające opis efektów uczenia się.
Czas trwania
Szkolenie trwa 3 dni (20 godzin dydaktycznych)
Piątek 16:30 – 20:00
Sobota 9:00 – 17:30
Niedziela 9:00 – 13:30
Prowadząca
Organizator
ASTO Ośrodek Edukacyjny
ul. Kościuszki 87/B1
50-442 Wrocław
Terminy szkoleń
Terminy pozostałych szkoleń znajdziesz w terminarzu.